Zavedení doručovací adresy

Na písemnou žádost občana staršího 15 let lze v evidenci obyvatel vést údaj o adrese, na kterou mu mají být doručovány písemnosti podle zvláštního právního předpisu. Tato adresa je odlišná od adresy trvalého pobytu. 

Na adresu  pro doručování písemností jsou povinny doručovat správní orgány a jiné orgány veřejné moci.

Adresou pro doručování písemností se rozumí:

  • adresa v České republice
  • adresa mimo území České republiky
  • adresa poštovní přihrádky nebo dodávací schránky

Doručovací adresa (odlišná od adresy místa trvalého pobytu), je referenčním údajem podle zákona č. 111/2009 Sb., o základních registrech, ve znění pozdějších předpisů. Na tuto adresu pak budou všechny úřady doručovat písemnosti, nemá-li občan zpřístupněnu datovou schránku fyzické osoby.

Tuto agendu vyřídíte na Husově náměstí 534, v přízemí.

Co k tomu potřebuji?

Adresu pro doručování písemností, její změnu nebo zrušení občan ohlásí osobně ohlašovně podle místa trvalého pobytu. Žádost je možné zaslat v listinné podobě s úředně ověřeným podpisem občana. Ohlásit adresu pro doručování písemností je možné také prostřednictvím datové schránky fyzické osoby. 

Vyplnit tiskopis

Správní poplatek není stanoven.

Formuláře ke stažení