Zavedení doručovací adresy
Na písemnou žádost občana staršího 15 let lze v evidenci obyvatel vést údaj o adrese, na kterou mu mají být doručovány písemnosti podle zvláštního právního předpisu. Tato adresa je odlišná od adresy trvalého pobytu.
Na adresu pro doručování písemností jsou povinny doručovat správní orgány a jiné orgány veřejné moci.
Adresou pro doručování písemností se rozumí:
- adresa v České republice
- adresa mimo území České republiky
- adresa poštovní přihrádky nebo dodávací schránky
Doručovací adresa (odlišná od adresy místa trvalého pobytu), je referenčním údajem podle zákona č. 111/2009 Sb., o základních registrech, ve znění pozdějších předpisů. Na tuto adresu pak budou všechny úřady doručovat písemnosti, nemá-li občan zpřístupněnu datovou schránku fyzické osoby.
Tuto agendu vyřídíte na Husově náměstí 534, v přízemí.
Co k tomu potřebuji?
Adresu pro doručování písemností, její změnu nebo zrušení občan ohlásí osobně ohlašovně podle místa trvalého pobytu. Žádost je možné zaslat v listinné podobě s úředně ověřeným podpisem občana. Ohlásit adresu pro doručování písemností je možné také prostřednictvím datové schránky fyzické osoby.
Vyplnit tiskopis.
Správní poplatek není stanoven.