Rozsah zimní údržby se v Kroměříži nemění
Plán zimní údržby se v Kroměříži oproti minulé zimě nezměnil. Udržovat chodníky a komunikace v Kroměříži a jejích místních částech budou Kroměřížské technické služby (KTS). „Údržba silnic a chodníků ve městě, a s tím související bezpečnost chodců i motoristů, zůstává pro pracovníky KTS v nadcházejícím období prioritou,“ uvedl starosta města Jaroslav Němec.
Technické služby zajišťují údržbu komunikací v zimě s pomocí dvou sypačů, pěti multikár a šesti kusů další techniky, mezi něž patří třeba chodníkové frézy a traktor s radlicí. Podle ředitele KTS Mariána Vítka firma letos žádnou další techniku nepořizovala. „Novinkou je však instalace GPS zařízení do multikár. Pohyb všech vozidel zapojených do zimní údržby je tak možné monitorovat. Je to důležité pro kvalitu naší práce, ale také pro případ, že by nastal nějaký problém či nehoda,“ doplnil Vítek.
K ošetření většiny silnic i chodníků se používá zmíněná technika, některé plochy, jako jsou třeba přechody pro chodce, zastávky autobusů či hůře dostupná místa, je třeba čistit ručně. S tím pomáhají pracovníkům KTS lidé vykonávající veřejně prospěšné práce.
„Na ošetření povrchů komunikací se používají sůl, solanka i inertní materiál. Posypové materiály jsou připravené ve skladech technických služeb, část je uskladněna v areálu SÚS v Kotojedech a zásoby se průběžně doplňují po dohodě s dodavatelskou firmou,“ řekl místostarosta Kroměříže a jednatel KTS Karel Holík. Výhradně inertní materiály je pak třeba používat na lávce přes Moravu, na Zborovském mostě a také na mostě v Postoupkách.
„Kroměřížské technické služby se starají o 120 kilometrů chodníků a zhruba 80 kilometrů silnic. Jejich zimní údržba stála radnici v roce 2019 celkem 4,7 milionu korun, za zimní měsíce roku 2020, tedy leden až březen, za ni zaplatilo město 2,9 milionu,“ doplnil místostarosta města Vratislav Krejčíř, který je také jednatelem KTS.