
Projekt Budoucnost je v Kroměříži staví na spolupráci škol, radnice a zaměstnavatelů
Projekt s názvem Budoucnost je v Kroměříži, který letos v dubnu odstartoval návštěvami zástupců potenciálních zaměstnavatelů v základních školách, pokračoval pracovním setkáním v sále Klubu Starý pivovar. Jeho hlavním cílem bylo vyhodnocení pilotní části projektu. Zúčastnili se jej ředitelé a kariéroví poradci jednotlivých základních škol, pracovníci úřadu práce i zástupci regionálních firem, nemocnice a sociálních služeb.
Iniciátorem vzniku projektu je místostarosta Pavel Motyčka. „Těší mě, že se do projektu od jara zapojily všechny základní školy, odkud žáci přecházejí k dalšímu studiu na středních školách, i firmy z Kroměříže a okolí, které žáky osmých a devátých tříd prezentací své činnosti a nabídkou budoucího atraktivního povolání mohou motivovat ke studiu určitého konkrétního oboru,“ uvedl Motyčka. Zdůraznil, že hlavním cílem projektu je ukázat mladým lidem, že mají možnost v Kroměříži žít a pracovat, že jejich budoucnost může být právě tady.
Základní školy, město, coby jejich zřizovatel, a zaměstnavatelé se shodli na některých námětech, které by mohly projekt Budoucnost je v Kroměříži podpořit a rozvinout. Mezi ně patří rozšíření projektu i mimo Kroměříž, což se týká především možných zaměstnavatelů. Důležitá je spolupráce mezi školami a firmami, která by měla být dlouhodobá. Předpokladem fungování záměru je angažovanost škol a spolupráce s rodiči, pro něž by měly být pořádány akce prezentující možnosti studia a budoucího zaměstnání jejich dětí. Také by měla vzniknout brožura shrnující získané poznatky a nabídky.
Školy by uvítaly ze strany radnice pomoc při organizaci spolupráce s firmami, projektových dnů a setkání s odborníky z praxe, podporu projektů zaměřených na volbu povolání a spolupráci při vybavování školních dílen a pracovišť praktických činností. Ze strany firem coby budoucích zaměstnavatelů žáků by školy ocenily účast jejich zástupců ve výuce a na projektových dnech zaměřených na volbu studijního oboru a profesního zaměření, možnost exkurzí, stáží a praktické výuky přímo ve výrobních podnicích. Přínosem by byly rovněž workshopy pořádané ve spolupráci se středními školami a za účasti jejich zástupců.

