Přeskočit na hlavní obsah
Město Kroměříž logo
Město Kroměříž logo
Formulář pro vyhledávání

Vaše KroměřížPamátky DotaceZdravé městoPotřebuji si vyříditJsem turista Turistický portál

  • Úřad
    • Komunikace s úřadem
      • Elektronická podatelna
      • Potřebuji si vyřídit
      • Online objednávání
      • Městské poplatky
      • Ochrana osobních údajů - GDPR
      • Podání oznámení podle Směrnice EU 2019/1937 o ochraně oznamovatelů
      • E-služby
    • Lidé a organizace města
      • Městský úřad
      • Organizace města
      • Volná pracovní místa
    • Krizové řízení
      • Policie
      • Hasiči
      • Záchranná služba
      • Městská policie
      • Krizové řízení a ochrana obyvatelstva
      • Bezpečnostní desatero
      • Kvalita ovzduší
      • Hladina Moravy
      • Povodňový plán
    • Dokumenty a informace
      • Povinně zveřejňované informace
      • Veřejné zakázky
      • Veřejné dokumenty
      • Rozklikávací rozpočet města
      • Územní plán
      • Územní studie
      • Plány a koncepce
      • Granty, dotace a projekty
      • Úřední deska
      • Volby
      • Ostatní dokumenty
  • Rada a zastupitelstvo
    • Starosta
    • Rada města
    • Zastupitelstvo města
    • Komise
      • Komise bytová
      • Komise pro bezpečnost a prevenci kriminality
      • Komise pro školství, výchovu a vzdělávání
      • Komise pro kulturu, cestovní ruch, prezentaci města a partnerská města
      • Povodňová komise města Kroměříže zřízená podle zákona č. 254/2001 Sb., o vodách
      • Komise pro regeneraci MPR, památky města Kroměříže a veřejná prostranství
      • Komise sociální a zdravotní
      • Komise sportovní
      • Komise dopravní a BESIP
      • Komise pro životní prostředí
      • Komise státní památkové péče obce s rozšířenou působností
      • Komise pro likvidaci nepotřebného majetku
      • Komise pro informatiku a web
      • Zdravé město
    • Výbory
      • Kontrolní výbor
      • Finanční výbor
      • Osadní výbor - Bílany
      • Osadní výbor - Drahlov
      • Osadní výbor - Hradisko
      • Osadní výbor - Kotojedy
      • Osadní výbor - Postoupky
      • Osadní výbor - Těšnovice
      • Osadní výbor - Trávník
      • Osadní výbor - Vážany
      • Osadní výbor - Zlámanka
      • Výbor pro územní plán
    • Žákovské zastupitelstvo
  • Úřední deska
  • Aktuality
    • Zpravodaj ke stažení
      • 2025
      • 2024
      • 2023
      • 2022
      • 2021
      • 2020
      • 2019
      • 2018
      • 2017
      • 2016
      • 2015
      • 2014
      • 2013
    • Archiv článků
      • 2024
      • 2023
      • 2022
      • 2021
      • 2020
      • 2019
      • 2018
      • 2017
      • 2016
      • 2015
      • 2014
      • 2013
      • 2012
      • 2011
      • 2010
      • 2009
      • 2008
      • 2007
      • 2006
      • 2005
      • 2004
      • 2003
    • Důležitá oznámení
    • Mobilní rozhlas
    • Video
      • 2025
      • 2024
      • 2023
      • 2022
      • 2021
      • 2020
      • 2019
      • 2014
    • Fotogalerie
    • Webkamery
    • Smuteční oznámení
    • Ztráty a nálezy
  • O městě
    • Město Kroměříž
      • Historie
      • Geografie
      • Partnerská města
      • Webkamery
    • Slavné osobnosti
    • Památkové objekty
      • Arcibiskupský zámek
      • Podzámecká zahrada
      • Květná zahrada
      • Muzeum Kroměřížska
      • Kostel sv. Jana Křtitele
      • Kostel Panny Marie
      • Kostel sv. Mořice
      • Kostel sv. Cyrila a Metoděje
    • Investice
  • Kontakty
    • Kontakty na úředníky
    • Kontakty na městské organizace
    • Další důležitá čísla
    • Kulturní zařízení
      • Arcibiskupský zámek
      • Dům kultury
      • Knihovna Kroměřížska
      • Expozice Karla Kryla
      • Muzeum Kroměřížska
      • Kino Nadsklepí
    • Městská sportoviště
      • Krytý bazén
      • Koupaliště Bajda
      • Fotbalový stadion
      • Zimní stadion
      • Sportovní hala Slávia
    • Školy
      • Mateřské školy
      • Základní školy
      • Střední školy
      • Umělecké školy
      • Další školní zařízení

Jsi tady:

  1. Úvod
  2. Aktuality
  3. Nové stroje ulehčí práci úředníkům odboru občansko-správních agend

Nové stroje ulehčí práci úředníkům odboru občansko-správních agend

Tiskové zprávy
04.08.2017
Jan Vondrášek

Úředníkům odboru občansko-správních agend ulehčí práci nové stroje. Město pořídí dvě obří rotační kartotéky s výsuvnými zásuvkami, které přijdou zhruba na 4,2 milionu korun. Instalovány by měly být koncem letošního nebo začátkem příštího roku, jakmile budou dokončeny stavební úpravy prostor určených pro jejich umístění.

Tiskové zprávy

„Rotomaty usnadní úředníkům dosud pracné vyhledávání a manipulaci s papírovými kartotékami, která je náročná časově i fyzicky. Věřím, že se tak urychlí i obsluha občanů, kteří si na odbor přijdou vyřídit své záležitosti,“ uvedl starosta Jaroslav Němec. Rotomaty dodá společnost Medis Info Security z Hlučína.

Rotační kartotéky budou vysoké 5,8 metru, široké přes tři metry a hluboké 1,3 metru. Jejich konstrukce umožňuje zvýšení i snížení výšky stroje, pokud by bylo nutné jej stěhovat. Rotomat váží téměř 5,5 tuny a má 44 pater, z nichž každé unese 100 kilogramů. Uvnitř stroje jsou výsuvné zásuvky, v každé je pět přihrádek. Rotačku lze ovládat manuálně i pomocí řídícího počítače.

„Rotomat maximálně využívá výšku prostoru a dokáže zvýšit úložnou kapacitu o více než 60 procent. Díky tomu je možné podstatně redukovat prostory nutné k uložení spisů. Rotomat také vyhledá v několika sekundách požadovaný spis a na stisknutí tlačítka jej dopraví do výdejního místa. Veškerá manipulace se spisy probíhá v optimální poloze obsluhy,“ popsala vedoucí odboru občansko-správních agend Ivana Bukovská.

V rotační kartotéce uložené dokumenty budou lépe chráněné proti vlivu okolního prostředí i proti nepovolanému přístupu. „Bezpečnost prostoru obsluhy rotomatu je zajištěna několika nezávislými systémy kontroly,“ dodala Bukovská. V současné době odbor žádosti o občanské průkazy a pasy ukládá v lístkovnicích – kovových kartotékách na ukládání dokumentů. „Šuplíky jsou již přeplněné a často je lze jen těžko otevřít a vkládat další dokumenty,“ doplnila Bukovská s tím, že některé nové žádosti se tak nyní archivují ve volně přístupných papírových krabicích.

Podle vedoucí navíc žádostí o nové doklady ještě přibude. „V příštím roce s novelou zákona o občanských průkazech lze očekávat zvýšený počet žádostí mimo skončení platnosti. Vyrábět se totiž budou jen občanské průkazy s elektronickým čipem. Výměna sice bude postupná, jak bude průkazům končit platnost, ale očekáváme, že po medializaci budou o nový občanský průkaz žádat i lidé, kterým aktuálně platnost jejich dokladu nekončí,“ uzavřela Bukovská.

Zpět
  • Zpravodaj ke stažení
  • Archiv článků
  • Důležitá oznámení
  • Mobilní rozhlas
  • Video
  • Fotogalerie
  • Webkamery
  • Smuteční oznámení
  • Ztráty a nálezy
volby do zastupitelstev krajů

Městský úřad

Město Kroměříž
Velké náměstí 115
767 01 Kroměříž

Navigovat

Telefon radnice

573 321 111

Fax

573 331 481

Email

podatelna@mesto-kromeriz.cz 

Datová schránka

bg2bfur

Další kontakty

Úřední hodiny úřadu

Po7:30 - 12:0013:00 - 17:00
Út7:00 - 12:0013:00 - 15:00
St7:30 - 12:0013:00 - 17:00
Čt7:00 - 12:0013:00 - 15:30
Pá7:00 - 12:0013:00 - 14:00

*Pondělí a středa, tedy tzv. úřední dny, jsou vyhrazeny přímo práci na pracovišti a v tyto dny jsou Vám úředníci plně k dispozici ve všech prostorách úřadu. Potřebný servis vám poskytneme i v ostatní dny, ale protože úředníci během nich mohou vykonávat svou práci i mimo radnici, doporučujeme využít možnosti telefonického, e-mailového či elektronického objednání.

Sledujte nás

  • Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Informace o přístupnosti
  • Další důležitá čísla
  • Mapa stránek
  • O webu
  • RSS

Všechna práva vyhrazena - použití obsahu nebo jeho části je možné pouze se souhlasem města Kroměříž

Realizace webu ERIGO.