Přeskočit na hlavní obsah
Město Kroměříž logo
Město Kroměříž logo
Formulář pro vyhledávání

Vaše KroměřížPamátky DotaceZdravé městoPotřebuji si vyříditJsem turista Turistický portál

  • Úřad
    • Komunikace s úřadem
      • Elektronická podatelna
      • Potřebuji si vyřídit
      • Online objednávání
      • Městské poplatky
      • Ochrana osobních údajů - GDPR
      • Podání oznámení podle Směrnice EU 2019/1937 o ochraně oznamovatelů
      • E-služby
    • Lidé a organizace města
      • Městský úřad
      • Organizace města
      • Volná pracovní místa
    • Krizové řízení
      • Policie
      • Hasiči
      • Záchranná služba
      • Městská policie
      • Krizové řízení a ochrana obyvatelstva
      • Bezpečnostní desatero
      • Kvalita ovzduší
      • Hladina Moravy
      • Povodňový plán
    • Dokumenty a informace
      • Povinně zveřejňované informace
      • Veřejné zakázky
      • Veřejné dokumenty
      • Rozklikávací rozpočet města
      • Územní plán
      • Územní studie
      • Plány a koncepce
      • Granty, dotace a projekty
      • Úřední deska
      • Ostatní dokumenty
  • Rada a zastupitelstvo
    • Starosta
    • Rada města
    • Zastupitelstvo města
    • Komise
      • Komise bytová
      • Komise pro bezpečnost a prevenci kriminality
      • Komise pro školství, výchovu a vzdělávání
      • Komise pro kulturu, cestovní ruch, prezentaci města a partnerská města
      • Povodňová komise města Kroměříže zřízená podle zákona č. 254/2001 Sb., o vodách
      • Komise pro regeneraci MPR, památky města Kroměříže a veřejná prostranství
      • Komise sociální a zdravotní
      • Komise sportovní
      • Komise dopravní a BESIP
      • Komise pro životní prostředí
      • Komise státní památkové péče obce s rozšířenou působností
      • Komise pro likvidaci nepotřebného majetku
      • Komise pro informatiku a web
      • Zdravé město
    • Výbory
      • Kontrolní výbor
      • Finanční výbor
      • Osadní výbor - Bílany
      • Osadní výbor - Drahlov
      • Osadní výbor - Hradisko
      • Osadní výbor - Kotojedy
      • Osadní výbor - Postoupky
      • Osadní výbor - Těšnovice
      • Osadní výbor - Trávník
      • Osadní výbor - Vážany
      • Osadní výbor - Zlámanka
      • Výbor pro územní plán
    • Žákovské zastupitelstvo
  • Úřední deska
  • Aktuality
    • Zpravodaj ke stažení
      • 2025
      • 2024
      • 2023
      • 2022
      • 2021
      • 2020
      • 2019
      • 2018
      • 2017
      • 2016
      • 2015
      • 2014
      • 2013
    • Archiv článků
      • 2024
      • 2023
      • 2022
      • 2021
      • 2020
      • 2019
      • 2018
      • 2017
      • 2016
      • 2015
      • 2014
      • 2013
      • 2012
      • 2011
      • 2010
      • 2009
      • 2008
      • 2007
      • 2006
      • 2005
      • 2004
      • 2003
    • Důležitá oznámení
    • Mobilní rozhlas
    • Video
      • 2025
      • 2024
      • 2023
      • 2022
      • 2021
      • 2020
      • 2019
      • 2014
    • Fotogalerie
    • Webkamery
    • Smuteční oznámení
    • Ztráty a nálezy
  • O městě
    • Město Kroměříž
      • Historie
      • Geografie
      • Partnerská města
      • Webkamery
    • Slavné osobnosti
    • Památkové objekty
      • Arcibiskupský zámek
      • Podzámecká zahrada
      • Květná zahrada
      • Muzeum Kroměřížska
      • Kostel sv. Jana Křtitele
      • Kostel Panny Marie
      • Kostel sv. Mořice
      • Kostel sv. Cyrila a Metoděje
    • Investice
  • Kontakty
    • Kontakty na úředníky
    • Kontakty na městské organizace
    • Další důležitá čísla
    • Kulturní zařízení
      • Arcibiskupský zámek
      • Dům kultury
      • Knihovna Kroměřížska
      • Expozice Karla Kryla
      • Muzeum Kroměřížska
      • Kino Nadsklepí
    • Městská sportoviště
      • Krytý bazén
      • Koupaliště Bajda
      • Fotbalový stadion
      • Zimní stadion
      • Sportovní hala Slávia
    • Školy
      • Mateřské školy
      • Základní školy
      • Střední školy
      • Umělecké školy
      • Další školní zařízení

Jsi tady:

  1. Úvod
  2. Aktuality
  3. Letošní reforma městského úřadu přinesla řadu změn

Letošní reforma městského úřadu přinesla řadu změn

Úvod
25.06.2012
Mgr. Pavel Zrna
Úvod

Kroměříž - Začátkem letošního roku došlo na kroměřížské radnici k viditelným změnám. Měnil se organizační řád, stěhovaly jednotlivé odbory a radnice se nevyhnula ani změnám personálním, včetně propouštění. Cílem reformy bylo upravit personální, provozní i ekonomický chod úřadu a sestavit jeho strukturu tak, aby byla vstřícnější k potřebám občanů.

„Organizační změny jsme navrhli na základě vlastního podrobného mapování procesů v loňském roce, na kterém se podíleli zejména jednotliví vedoucí odborů. Součástí této první fáze byly i pohovory s jednotlivými vedoucími s cílem dotvořit celkový obraz o činnostech, které městský úřad vykonává, zmapovat aktuální potřeby, případně odhalit možná slabá místa,“ popsal cíle analýzy tajemník František Dočekal.

V personální oblasti došlo především k redukci počtu zaměstnanců na současný počet 167. Z provozního pohledu bylo vhodné reorganizovat dřívější odbor vnitřních věcí a oddělit jeho úřední agendu od technického zabezpečení chodu úřadu. Pod útvarem tajemníka proto vzniklo oddělení organizace a řízení úřadu, které má za úkol zabezpečovat veškeré provozní záležitosti. „V oblasti ekonomické bylo cílem redukovat provozní výdaje. Organizačně se tento cíl projevil např. ve změně systému využívání služebních vozidel, byl výrazně redukován nákup spotřebního materiálu, nábytku apod. A samozřejmě nelze opomenout snížení mzdových nákladů v důsledku redukce zaměstnanců, a to především neúřednických míst, čímž byl zachován bezproblémový chod všech agend,“ vysvětlil František Dočekal.

Co se týče reorganizace úředních agend, ve snaze zjednodušit občanům vyřizování došlo k logické reorganizaci některých odborů. Z tohoto důvodu byla např. sloučena oblast stavebního řádu, územního plánování a státní památkové péče pod stavební úřad. „Ze stejného důvodu přešlo pod odbor rozvoje města majetkoprávní oddělení, do odboru informačních technologií byl včleněn útvar podatelny a jako dobré řešení je hodnoceno i přesunutí odboru služeb do uvolněných kanceláří po sociálních pracovnících v budově „C“. Pro klienty je tak zabezpečen jak komfort soukromí, tak i dostupnost ostatních odborů a pokladny,“ uvedl tajemník městského úřadu, který je přesvědčen, že i když byl na zpracování celé reformy mimořádně krátký čas, byla zvládnuta v rámci dané situace dobře. „Většina zaměstnanců se k novým podmínkám postavila zodpovědně. Nedostatky, které se objevily, jsou spíše interního charakteru a postupně je řešíme. V průběhu prvních měsíců byly učiněny kroky, které eliminovaly nesrovnalosti v kompetencích některých pracovníků. Je pravda, že ne všichni občané si už na nové zvykli a mnozí při návštěvě úřadu stále ještě vycházejí z historicky zakořeněného rozmístění jednotlivých odborů. Zde je však jen otázkou času, než nový systém vejde v obecnou známost,“ dodal František Dočekal.
Zpět
  • Zpravodaj ke stažení
  • Archiv článků
  • Důležitá oznámení
  • Mobilní rozhlas
  • Video
  • Fotogalerie
  • Webkamery
  • Smuteční oznámení
  • Ztráty a nálezy

Městský úřad

Město Kroměříž
Velké náměstí 115
767 01 Kroměříž

Navigovat

Telefon radnice

573 321 111

Fax

573 331 481

Email

podatelna@mesto-kromeriz.cz 

Datová schránka

bg2bfur

Další kontakty

Úřední hodiny úřadu

Po7:30 - 12:0013:00 - 17:00
Út7:00 - 12:0013:00 - 15:00
St7:30 - 12:0013:00 - 17:00
Čt7:00 - 12:0013:00 - 15:30
Pá7:00 - 12:0013:00 - 14:00

*Pondělí a středa, tedy tzv. úřední dny, jsou vyhrazeny přímo práci na pracovišti a v tyto dny jsou Vám úředníci plně k dispozici ve všech prostorách úřadu. Potřebný servis vám poskytneme i v ostatní dny, ale protože úředníci během nich mohou vykonávat svou práci i mimo radnici, doporučujeme využít možnosti telefonického, e-mailového či elektronického objednání.

Sledujte nás

  • Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Informace o přístupnosti
  • Další důležitá čísla
  • Mapa stránek
  • O webu
  • RSS

Všechna práva vyhrazena - použití obsahu nebo jeho části je možné pouze se souhlasem města Kroměříž

Realizace webu ERIGO.