Mateřské školy v Kroměříži pořídily díky projektu digitální výukové pomůcky
| 13.12.2022 | Šárka Kučerová
Tiskové zprávyMateřské školy, jejichž zřizovatelem je město Kroměříž, se zapojily do celorepublikového projektu digitalizace. Připravilo ho ministerstvo školství. Díky němu školy získaly peníze na pořízení pomůcek, edukativních hraček i třeba výukových softwarů. „Projekt se zaměřuje na podporu rozvoje digitalizace u dětí školního i předškolního věku s ohledem na budoucnost a rozvíjející se technologie. Děti jsou v této oblasti velmi učenlivé a k technice mají kladný vztah. S novými pomůckami se velmi rychle sžily a naučily se je používat,“ řekl místostarosta Karel Holík.
Nabídku finančních prostředků na pořízení digitálních učebních pomůcek využily všechny kroměřížské mateřské školy. Děti v Mateřské škole Páleníčkova již používají osm tabletů a osm digitálních mikroskopů, díky finanční dotací škola získala dvouletou licenci na tzv. Živý portál. Ve vážanské mateřské škole pořídili dva Apple iPady, vybavení iSophi SMART Mrňous propojující je s tradičními stavebnicemi a přenosný reproduktor Niceboy. Předškoláci v Mateřské škole Mánesova mají nově k dispozici tablety Apple se vzdělávací hrou Osmo, digitální mikroskopy, programovatelné robotické včelky Bee-bot, které slouží jako digitální interaktivní pomůcka na rozvoj logického myšlení, prostorové představivosti, plánování a předmatematických dovedností. V Mateřské škole Žižkova díky penězům z projektu Digitalizace koupili pro děti tablety, iPady, vzdělávací hry a digitální mikroskopy. Do tabletů nechali pedagogové nainstalovat edukační hry pro všechny věkové kategorie, které přispívají k rozvoji a myšlení dětí. Digitální učební pomůcky zakoupila také Mateřská škola Gorkého, a to jak pro své potřeby, tak i pro rozvoj výuky v mateřince v Trávníku, která pod MŠ Gorkého organizačně spadá. Děti v obou školách využívají tablety, notebooky, roboty, digitální mikroskop, výukový software a další programovatelné digitální pomůcky.
„Vedení všech mateřských škol ocenilo podporu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR, peníze obdržely do svých rozpočtů v průběhu roku 2022. Finančním zdrojem této mimořádné intervence jsou prostředky tzv. Národního plánu obnovy z fondu Evropské unie. Součástí projektu je také odborná konzultační pomoc,“ doplnil vedoucí radničního odboru školství, mládeže a tělovýchovy Jiří Pánek.