Přeskočit na hlavní obsah
Město Kroměříž logo
Město Kroměříž logo
Formulář pro vyhledávání

Vaše KroměřížPamátky DotaceZdravé městoPotřebuji si vyříditJsem turista Turistický portál

  • Úřad
    • Komunikace s úřadem
      • Elektronická podatelna
      • Potřebuji si vyřídit
      • Online objednávání
      • Městské poplatky
      • Ochrana osobních údajů - GDPR
      • Podání oznámení podle Směrnice EU 2019/1937 o ochraně oznamovatelů
      • E-služby
    • Lidé a organizace města
      • Městský úřad
      • Organizace města
      • Volná pracovní místa
    • Krizové řízení
      • Policie
      • Hasiči
      • Záchranná služba
      • Městská policie
      • Krizové řízení a ochrana obyvatelstva
      • Bezpečnostní desatero
      • Kvalita ovzduší
      • Hladina Moravy
      • Povodňový plán
    • Dokumenty a informace
      • Povinně zveřejňované informace
      • Veřejné zakázky
      • Veřejné dokumenty
      • Rozklikávací rozpočet města
      • Územní plán
      • Územní studie
      • Plány a koncepce
      • Granty, dotace a projekty
      • Úřední deska
      • Volby
      • Ostatní dokumenty
  • Rada a zastupitelstvo
    • Starosta
    • Rada města
    • Zastupitelstvo města
    • Komise
      • Komise bytová
      • Komise pro bezpečnost a prevenci kriminality
      • Komise pro školství, výchovu a vzdělávání
      • Komise pro kulturu, cestovní ruch, prezentaci města a partnerská města
      • Povodňová komise města Kroměříže zřízená podle zákona č. 254/2001 Sb., o vodách
      • Komise pro regeneraci MPR, památky města Kroměříže a veřejná prostranství
      • Komise sociální a zdravotní
      • Komise sportovní
      • Komise dopravní a BESIP
      • Komise pro životní prostředí
      • Komise státní památkové péče obce s rozšířenou působností
      • Komise pro likvidaci nepotřebného majetku
      • Komise pro informatiku a web
      • Zdravé město
    • Výbory
      • Kontrolní výbor
      • Finanční výbor
      • Osadní výbor - Bílany
      • Osadní výbor - Drahlov
      • Osadní výbor - Hradisko
      • Osadní výbor - Kotojedy
      • Osadní výbor - Postoupky
      • Osadní výbor - Těšnovice
      • Osadní výbor - Trávník
      • Osadní výbor - Vážany
      • Osadní výbor - Zlámanka
      • Výbor pro územní plán
    • Žákovské zastupitelstvo
  • Úřední deska
  • Aktuality
    • Zpravodaj ke stažení
      • 2025
      • 2024
      • 2023
      • 2022
      • 2021
      • 2020
      • 2019
      • 2018
      • 2017
      • 2016
      • 2015
      • 2014
      • 2013
    • Archiv článků
      • 2024
      • 2023
      • 2022
      • 2021
      • 2020
      • 2019
      • 2018
      • 2017
      • 2016
      • 2015
      • 2014
      • 2013
      • 2012
      • 2011
      • 2010
      • 2009
      • 2008
      • 2007
      • 2006
      • 2005
      • 2004
      • 2003
    • Důležitá oznámení
    • Mobilní rozhlas
    • Video
      • 2025
      • 2024
      • 2023
      • 2022
      • 2021
      • 2020
      • 2019
      • 2014
    • Fotogalerie
    • Webkamery
    • Smuteční oznámení
    • Ztráty a nálezy
  • O městě
    • Město Kroměříž
      • Historie
      • Geografie
      • Partnerská města
      • Webkamery
    • Slavné osobnosti
    • Památkové objekty
      • Arcibiskupský zámek
      • Podzámecká zahrada
      • Květná zahrada
      • Muzeum Kroměřížska
      • Kostel sv. Jana Křtitele
      • Kostel Panny Marie
      • Kostel sv. Mořice
      • Kostel sv. Cyrila a Metoděje
    • Investice
  • Kontakty
    • Kontakty na úředníky
    • Kontakty na městské organizace
    • Další důležitá čísla
    • Kulturní zařízení
      • Arcibiskupský zámek
      • Dům kultury
      • Knihovna Kroměřížska
      • Expozice Karla Kryla
      • Muzeum Kroměřížska
      • Kino Nadsklepí
    • Městská sportoviště
      • Krytý bazén
      • Koupaliště Bajda
      • Fotbalový stadion
      • Zimní stadion
      • Sportovní hala Slávia
    • Školy
      • Mateřské školy
      • Základní školy
      • Střední školy
      • Umělecké školy
      • Další školní zařízení

Jsi tady:

  1. Úvod
  2. Aktuality
  3. Kroměříž spouští nový systém poskytování dotací

Kroměříž spouští nový systém poskytování dotací

Top
Úvod
11.09.2007
Mgr. Pavel Zrna
TopÚvod

Kroměříž - Žadatelé o finanční podporu kroměřížské radnice si budou muset zvykat na nový grantový systém města. Město totiž zavádí nová pravidla, jimiž se bude muset od příštího roku řídit každý, kdo se chce ucházet o dotace z městského rozpočtu. Vedle samotného systému se mění i způsob administrace žádostí včetně míst podání a konzultací. Od této změny radnice očekává lepší přehlednost, transparentnost a dostupnost pro žadatele.

Podle kroměřížského starosty Miloše Malého bylo především nutné stanovit jasná pravidla, aby žadatelé věděli, jaký objem financí je pro ně k dispozici, jakým postupem a v jakých dotačních titulech o ně mohou žádat. „Radnici každoročně v určitý okamžik zaplavilo množství žádostí o finanční příspěvky, jejichž spektrum bylo až příliš široké a nepřehledné. A nejde přitom o malé peníze. V součtu radnice organizacím každoročně poskytuje mnohamilionové sumy. Proto chceme mít v rukou pro poskytování dotací pevně a jasně stanovené podmínky," vysvětlil Miloš Malý.

Struktura nového systému zahrnuje dotace na činnost organizací, na akce a jejich cykly, na dofinancování projektů a dotace mimořádné," přiblížila projektová manažerka kroměřížské radnice Jana Pošvancová. Podle ní budou dotace na činnost rozdělovány tak, aby byla podpořena stabilizace a rozvoj neziskového sektoru ve městě. „Dotace na jednotlivé akce rozdělujeme do kategorie příspěvků do deseti tisíc korun, určené zejména malým organizacím, a dotace nad deset tisíc korun. Mimořádné dotační tituly by měly neziskovým organizacím pomoci řešit události, které se nedaly v době podávání řádných žádosti předvídat," přiblížila připravovaný systém Jana Pošvancová. Nová pravidla by ale měla žadatele také přimět k hledání i jiných finančních zdrojů než je městská pokladna. „K tomuto cíli by nám měly posloužit dotace na dofinancování projektů. Budou posuzovány individuálně podle potřeb jednotlivých projektů a v souladu s prioritami města Kroměříže. Jejich zařazením do systému dává město jasně najevo svou podporu těm žadatelům, kteří budou o finanční prostředky žádat u jiných organizací," podotkla místostarostka Olga Sehnalová.

Žadatelé si budou muset zvykat také na odlišný postup při podávání žádostí než byli zvyklí z předchozích let. „Zatímco dosud žádosti podávali u příslušných radničních odborů, nyní budou nejvíce spolupracovat s Kroměřížskou rozvojovou kanceláří (KROK), která má administraci na starosti. Kancelář, sídlící v hlavní budově radnice na Velkém náměstí, poskytne žadatelům veškeré potřebné informace, dokumenty, konzultace a také přijímá zpět vyplněné žádosti," uvedla Pošvancová. Samotný proces schvalování už bude velmi obdobný jako v předchozích letech. Zpracované a připravené žádosti budou po odborné stránce hodnotit příslušné komise a následně je bude schvalovat rada, v případě dotací převyšujících deset tisíc korun zastupitelstvo.

Veškeré podrobnosti o novém systému dotací hodlá radnice prezentovat na dvou informačních seminářích, které se uskuteční v úterý 25. září v prostorách Klubu Starý pivovar v 10.30 a 16 hodin.

 

Dotazy a konzultace:

Kroměřížská rozvojová kancelář

Jaroslava Krejčiříková
tel:573 321 295
e-mail: jarka.krejcirikova@mesto-kromeriz.cz

PhDr. Jana Pošvancová
tel:573 321 287
e-mail: jana.posvancova@mesto-kromeriz.cz

Zpět
  • Zpravodaj ke stažení
  • Archiv článků
  • Důležitá oznámení
  • Mobilní rozhlas
  • Video
  • Fotogalerie
  • Webkamery
  • Smuteční oznámení
  • Ztráty a nálezy
volby do zastupitelstev krajů

Městský úřad

Město Kroměříž
Velké náměstí 115
767 01 Kroměříž

Navigovat

Telefon radnice

573 321 111

Fax

573 331 481

Email

podatelna@mesto-kromeriz.cz 

Datová schránka

bg2bfur

Další kontakty

Úřední hodiny úřadu

Po7:30 - 12:0013:00 - 17:00
Út7:00 - 12:0013:00 - 15:00
St7:30 - 12:0013:00 - 17:00
Čt7:00 - 12:0013:00 - 15:30
Pá7:00 - 12:0013:00 - 14:00

*Pondělí a středa, tedy tzv. úřední dny, jsou vyhrazeny přímo práci na pracovišti a v tyto dny jsou Vám úředníci plně k dispozici ve všech prostorách úřadu. Potřebný servis vám poskytneme i v ostatní dny, ale protože úředníci během nich mohou vykonávat svou práci i mimo radnici, doporučujeme využít možnosti telefonického, e-mailového či elektronického objednání.

Sledujte nás

  • Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Informace o přístupnosti
  • Další důležitá čísla
  • Mapa stránek
  • O webu
  • RSS

Všechna práva vyhrazena - použití obsahu nebo jeho části je možné pouze se souhlasem města Kroměříž

Realizace webu ERIGO.