Diagnostiku lávky pro pěší přes Moravu obstará VUT v Brně

| 12.01.2018 | Jan Vondrášek

Tiskové zprávy

Diagnostiku lávky pro pěší přes řeku Moravu obstará Vysoké učení v Brně (VUT), konkrétně odborníci z Ústavu betonových a zděných konstrukcí stavební fakulty. Rozhodla o tom městská rada. Lávka je od 15. prosince 2017 zavřená kvůli kontrole, kterou starosta Jaroslav Němec nařídil poté, co se v Praze zřítila lávka postavená podobným způsobem.

Náklady dosáhnou téměř k 600.000 korun. Začátek prací se předpokládá v únoru, dokončeny by měly být zhruba tři měsíce od podpisu smlouvy. „Vzhledem k závažnosti situace je potřeba udělat podrobný průzkum lávky, což si vyžádá čas i peníze. Pro zajištění bezpečného provozu na lávce jsou plánované výdaje nezbytné,“ uvedl starosta Jaroslav Němec.

Mimořádnou kontrolu lávky inicioval poté, co se 2. prosince zřítila zmíněná lávka v Praze. Odborníci již lávku přes řeku Moravu geodeticky zaměřili a vizuálně prohlédli. Dělníci také opravili drobné trhlinky na jejím povrchu. „Kvůli dalším odborným pracím se doba, kdy bude lávka uzavřená, bohužel protáhne. Prosíme občany o trpělivost a děkujeme jim za pochopení,“ dodal místostarosta Marek Šindler.

Podle Vlastimila Foltýna z radničního odboru služeb je nezbytné konstrukci prozkoumat, diagnostikovat beton konstrukce v laboratoři, diagnostikovat stav nosných a předpínacích lan a získat údaje pro závěrečné zhodnocení lávky. „Teprve poté budou moci odborníci z Ústavu betonových a zděných konstrukcí rozhodnout o tom, zda je lávka způsobilá k provozu,“ řekl Foltýn.

Lávka je pravidelně pod dohledem. Každoročně probíhají takzvané běžné kontroly, v delších intervalech hlavní prohlídky. Lávka jí naposledy prošla v roce 2014, další byla plánována na letošní rok. Událost v Praze ji urychlila.

Lávka byla postavena v roce 1984. Je dlouhá 76 metrů, délka nosné konstrukce lávky je 63 metrů. Lávka odolala při velkých povodních v roce 1997, kdy pouze přišla o zábradlí, které bylo tehdy odstraněno, aby nezachytávalo naplavené větve a stromy. Po záplavách bylo zábradlí instalováno zpět a lávka byla pečlivě zkontrolována. Bez úhony přežila i povodně v letech 2006 a 2010.

Sdílejte článek

Tisknout článek